A hva? Tænker du måske, kan vi ikke lige kommer igennem sommerferien først? Det er selvfølgeligt helt op til dig, men har du ansvaret for firmajulegaverne er det værd at få styr på i løbet af sommeren. Her har de fleste virksomheder typisk lidt ro på, hvorimod hvis du venter til efteråret, har de fleste typisk rygende travlt, og den opgave du påtog dig, fordi det lød hyggeligt, kan lige pludseligt blive stressende.
Så derfor – brug lidt tid hen over sommeren på at planlægge hvad der skal ske i forhold til julegaver senere på året. Hvis du har alt planlagt på forhånd, kan du også selv nyde den søde juletid.
Vælg selv?
Skal dine medarbejdere have frit valg i en bestemt prisklasse? Eller vil du hellere give alle det samme? Du kan ikke gøre alle tilfredse uanset hvad, og så kan det være nemmere bare at skære igennem og sige at alle får det samme.
Hos nogle udbydere kommer det også an på hvor mange medarbejdere I har. Der skal garanteres et vist antal af hver ting, og køber du i stedet mange af den samme ting, kan der være mængderabatter, som gør, at dine medarbejdere får en gave af en højere værdi, hvis alle får det samme.
Omvendt kan det være frigørende og stressfrit for dig blot at sætte budgettet og lade medarbejderne selv vælge. Hos https://julefabrikken.dk/ har du begge muligheder.
Logo?
Hvis alle får samme gave, kan du nogle steder vælge at få præget firmaets logo på. Det lyder som en rigtig god idé, men er det nu også det?
At få logo på koster penge, og dine medarbejdere vil ikke værdsætte det. Der vil altid være medarbejdere, som ikke kan bruge gaven, og ved at præge logo på, berøver du dem ydermere for muligheden for at ”bytte” den, idet værdien af gaven falder drastisk på brugtmarkedet, når den har fået et logo på, skulle de ønske at sælge gaven.
Selv de mange, som er glade for gaven ville ønske at den var uden logo. Så tænk dig om en ekstra gang inden du vælger at præge logo på julegaven.